lauantai 2. heinäkuuta 2016

Ukkostaa.

Helsingissä sataa. Ropina kuulostaa lempeältä. Taivas on tumma, mutta auringon säteet näkyvät pilven reunalta. Tuntuu pieneltä ihmiseltä kaiken ison keskellä. Vaikka onhan muurahaisillakin tehtävänsä. Mikä on ihmisten tehtävä? Kissat juoksee parveketta ympäriinsä. Tykkään siitä, että jalat on paljaat ja saa pukea shortsit jalkaan. Välillä mietin, että jos oltaiski totuttu sellaseen maailmaan jossa asiat olis ihan erilailla, taivaan tilalla olis toffeeta tai kaikkialla olis tasasin välein pylväitä taivaaseen asti. Täällä mä elän tallaista elämää. Tässä elämässä on arki. Tässä arjessa mua ärsyttää tietokoneen salasanan kirjottaminen joka aamu. Äsken annoin ruokaa kissoille ja se oli kivaa. Ei se itse ruuan avaaminen ja haistaminen. Vaan se, että konkreettisesti pidän huolta mun kissoista. Niin helpolla tavalla: ostan pussin ruokaa ja annan sen kissoille. Sitä on arki. Se koostuu sellaisista asioista kun herääminen, syöminen, nukkuminen, paikkoihin meneminen yms. Mutta ei se itse herääminen tai syöminen itsessään ole isoja juttuja. Mutta arjen takana peruspilareina onkin isompi merkitys. Jokainen antaa itse niille merkityksen. Jotku elää miettien enemmän sitä merkitystä ja jotku sitä arkea. Kouluttautuu tiettyyn ammattiin sen merkityksen vuoksi, tai sen tuoman arjen takia.


Oon pohtinu mun näyttelijäntyön unelmaa. Ehkä suurin mikä mua vetää sinne maailmaan, on se merkitys nimenomaan. Se sielunmaisema, tunnelma, arvot. Se että usein työpaikalta löytyy hirveen fiksuja ja paljon ajattelevia ihmisiä. Koska näyttelijänä sä voit tuoda tähän maailmaan palan itseäsi. Ja koska sä saat ihmiset ajattelemaan. Mulle merkitsee paljon ajatukset ja tunteet. Lauseen sanojen järjestys ja äänen korkeus. Mä en tykkää siitä arvostelusta, mikä näyttelijäntyöhön liittyy. Rakastan taas sitä, että teatteritaide on siinä hetkessä. Se on sen hetken ja sitten se katoaa.
Taivaalla salamoi ja rakastan sitä. Rakastan luontoa. Myrskyt on kiehtovin asia mitä tiedän. Unelmoin eläinten ja luonnonilmiöiden näkemisestä vuodesta toiseen.

Taivas on tumma ja mun mieli on puhdas.

Tähän hetkeen kiteytyy elämän koko salaisuus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti